Моє портфоліо

Костенко Катерина Василівна

Посада: вчитель початкових класів.

Освіта: вища.

Навчальний заклад:
  - 2001 -2003рр. навчалася в Олександрійському педагогічному коледжі імені Василя Сухомлинського;
 - 2003 -2008 рр.навчалася в КДПУ імені Володимира Винниченка.

Категорія: перша.

Загальний педагогічний стаж: 19 років.

Стаж роботи вчителем початкових класів: 10 років. 

   
   Головне завдання сучасної освіти розвиток творчих здібностей особистості та надання  можливості виявити їх.
                                      Моє кредо:
      «Відкрити в кожній дитині душу творця, 
   дати їй змогу пробудитися і розквітнути»

 Проблема, над якою я працюю:
           „Формування  компетентностей
засобами інтерактивного навчання

Чому саме засобами інтерактивного навчання?
   Адже інтерактивні методи розраховані на творчий процес пізнання світу, на постановку проблем та шляхів їх розв’язання, а не зазубрювання матеріалу.
   Інтерактивні технології  найбільше відповідють вимогам компетентнісно орієнтованого навчання, оскільки  передбачають моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор,  створенню атмосфери співробітництва, взаємодії. 

  Актуальність проблеми:
 -виховання самостійних, ініціативних, відповідальних громадян, здатних ефективно взаємодіяти у виконанні соціальних, виробничих і економічних завдань;
-  засвоєння учнями певної суми знань, умінь, навичок, зумовлених Державними стандартами та програмами з того чи іншого предмету;
- оновленням змісту початкової освіти;
- формуванням життєвої компетентності дітей молодшого     шкільного віку;
- необхідністю формувати в учнів бажання і вміння вчитися.
- виховання мислячої, самостійної, творчої особистості;
- уміння працювати з інформацією упродовж життя: здобувати її, переробляти, застосовувати для розвитку і самовдосконалення, уміння спілкуватися;
- "розвиток мовлення має набути статусу провідного принципу навчання рідної мови" - зазначається у Державному стандарті початкової загальної освіти.
   Завдання . 
   Для досягнення поставленої мети були сформульовані наступні завдання:
 з’ясувати суть компетентнісного підходу до навчання та особливості його впровадження в початковій школі;
- проаналізувати та дібрати методи, форми і засоби навчання, використання яких дозволиться формувати в учнів основні ключові компетентності;
 зясувати ефективність застосування інтерактивних педагогічних технологій щодо формування в учнів основних ключових компетентностей.

Компетентність — це здатність застосовувати набуті знання, вміння, навички, способи діяльності, власний досвід у нестандартних ситуаціях з метою розв'язання певних життєво важливих проблем. 
  Формування ключових компетенцій здійснюється  в освітніх галузях і навчальних предметах. Компетентність є особистісним утвореннямщо проявляється в  активній самостійній діяльності людини. 

Шляхи формування ключових компетентностей
    Ключова соціальна компетентність передбачає
здатність діяти в життєвих ситуаціях дотримуючись 
соціальних норм і правил. Для розвитку цієї компетентності на уроках навчаю учнів формувати вміння продуктивно співпрацювати  в групі та команді, брати на себе відповідальність за прийняті рішення та їх виконання.
     Метою загальнокультурна ключова компетенція є розвиток культури особистості, міжособистісних відносин, толерантної поведінки, моральних якостей. Ознайомлення з культурною спадщиною українського народу, найважливішими досягненнями національної науки й культури, визначними подіями та постатями в історії України.
   Цю компетентність  реалізую черз уроки літературного читання, ранкові зустрічі (День Збройних Сил України), виховні заходи("Людина починається з добра").
   Ключова компетентність уміння вчитись - це вміння учня організовувати і контролювати свою навчальну діяльність.
  Формування цієї компетентності здійснюю на уроках шляхом формуванням мотивації до навчання. Для забезпечення мотивації учіння, в навчальному процесі використовую цікавий текстовий матеріал, ілюстрації, дидактичні ігри.
  Використовую стратегії які надають учням можливість реалізувати себе формують в них бажання і вміння вчитися. 
(«мозковий штурм», асоціативний кущ, авторське крісло, технологія "кластер").
   Як засіб навчання застосовую дидактичні ігри:
"Хто більше", "Розгубилися склади", "Вилучи "зайву" літеру", "Мовні приклади","Угадай твір, назви автора", "Ф чи хв", "Утвори за зразком"...
    Для розвитку усного спілкування пропоную  розігрування діалогів, інсценування казок, сюжетно – рольові ігри
   Вправи для  усних видів мовленнєвої діяльності.
   Визнач місце звука (букви):  ( на початку, в середині, у кінці)
   Прийоми формування у першокласників діалогічного мовлення. Сюжетно – рольова гра «Інтерв’ю». Гра «Телефонна розмова». Сюжетно-рольова гра « У магазині». 

     Діяльнісна компетенція. Володіння загально-навчальними уміннями і навичками.
   Навчально-організаційні — здатність розуміти  мету навчальної діяльності, організовувати робоче місце, раціонально розподіляти час, організовувати навчальну
діяльність у взаємодії з іншими її учасниками (у парі, малій групі).
   Навчально-інформаційні — здатність самостійно працювати з підручником, шукати нову інформацію, зв'язно, послідовно, доказово відповідати, вести діалог.
   Навчально-інтелектуальні і творчі – здатність аналізувати, порівнювати, виділяти головне, узагальнювати, встановлювати та пояснювати причинно-наслідкові зв'язки, вилучати зайве, групувати й класифікувати за певними ознаками, висловлювати аргументовані критичні судження, доводити власну думку, застосовувати аналогію.
   Контрольно-оцінні — уміння використовувати різні способи перевірки та контролю своєї діяльності, знаходити і виправляти помилки, оцінювати власні навчальні досягнення.

   Самоосвітня компетентність. Формування вмінь і навичок самостійної роботи на уроках (завдання на картках),  інтернеті, захист проектів.
  Особистісна компетентність. Формування вміння рефлексії, участь в олімпіадах, конкурсах ("Кенгуру", "Бобер", "Геліантус")
   Пізнавальна компетентність - це формування знань, умінь, навичок, передбачених державним стандартом, поглиблене вивчення предмета . Тому працюю на розвитком критичного мислення (кубування, ромашка Блума, сенкан, метод "передбачення"), формування вмінь розв’язувати проблемні ситуації.
       «Турбота про здоров’я - найважливіша праця педагога”
                                                       В.Сухомлинський

   Компетентісне ставлення до свого здоров’я передбачає реалізацію програми «Формування здорового способу життя», формування навичок особистої гігієни та самообслуговування, профілактика шкідливих звичок, позбавлення негативних емоцій та стресових факторів шляхом релаксації, визначення емоційного стану та покращення настрою, екскурсії на природу.
   Саме в початкових класах закладається основа для формування особистості майбутнього громадянина. Тому початкова школа повинна розвивати дитину як неповторну індивідуальність, формувати в неї творчий потенціал, прагнення до самостійної навчальної діяльності.
Для цього в своїй роботі взяла ідею навчання і виховання, спрямовану на розвиток індивідуальності школяра та формування його екологічної компетентності. Працюю над формуванням природничих уявлень і понять на основі проведення екскурсій, роботи з текстом, малюнком підручника, щоденних спостережень.
     “...ведіть дітей в обстановку, де є і яскраві образи, і причинно-наслідкові зв'язки між явищами, де діти захоплюються, переживають почуття подиву перед красою і водночас мислять, аналізують”
                                                       В.Сухомлинський
  
     Самовдосконалення здійснюється через формування ключових компетентностей, учні не завжди можуть виявити творчість, оригінальність, самостійність. Ці якості можуть бути сформовані тільки за умови залучення дітей до систематичної навчально – пошукової самоосвітньої

Немає коментарів:

Дописати коментар